اهم فعالیت های انجمن در سال 1401

تغییرساختار فعالیت ها و بازسازی انجمن ورفع موانع و مشکلات بررسی و شناسایی نقات قوت و ضعف انجمن طی سال های گذشته :

1- نداشتن مکان مشخص و اقدامات انجام شده پیگیری انجمن و حمایت شهر تهران جهت جایابی مستقر شدن در منطقه 11 تجهیز وسایل و تجهیزات اولیه حضور در مکان و تشکیل جلسات حضوری وملاقات ها

2- احساس نیاز و ضرورت تغییر ساختار و بازسازی فعالیت ها با توجه به دیجیتالی شدن بسیاری از فعالیت ها و مشکلات ناشی از کرونا

محور های فعالیت:

1- ایجاد سایت انجمن و مراحل راه اندازی سایت انجمن علمی آموزشی دبیران روان شناسی شهر تهران :

  • خرید دامنه با آدرس https://aptt.ir
  • خرید هاست
  • نصب و راه اندازی نرم افزار های لازم بر روی هاست و ارتباط با پایگاه داده راه اندازی صفحه اصلی سایت
  • راه اندازی صفحه مقالات شروع فرایند seo برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو از جمله گوگل
  • شروع کار بر روی کلمات کلیدی مهم و اصلی حوزه روانشناسی
  • بهینه سازی مقالات بر اساس اصول seo

2- بخش های سایت انجمن علمی آموزشی دبیران روان شناسی شهر تهران :

  • اساسنامه انجمن به صورت فایل pdf
  • استعلام آنلاین اعضای انجمن
  • آدرس و لوکیشن انجمن و راه های ارتباطی انجمن
  • بخش مقالات سایت
  • قرار دادن بیش از ۱۴ مقاله بر روی سایت انجمن
  • بخش ویدیو ها (در بستر Aparat)
  • ایجاد پست الکترونیکی و تشکیل دو گروه درپلتفرم شاد و ایتا با نام و آرم انجمن دور نگار: apsychologyteachert@yahoo.com

3- تشکیل نشدن کمیته ها و نداشتن شرح وظایف آن ها

  • اقدامات صورت گرفته
  • تدوین شرح وظایف کمیته ها به صورت مکتوب
  • تشکیل کمیته ها و مشخص نمودن رئیس کمیته ها
  • ارسال فایل اکسل افراد کمیته ها بر اساس فرم ثبت نام الکترونیکی برای رئیس کمیته ها
  • تشکیل گروه های اختصاصی کمیته ها توسط رئیس کمیته ها در پلتفرم ایتا
  • مدیریت کمیته و داشتن جلسات حضوری در محل انجمن یا انلاین رئیس کمیته ها با اعضا کمیته خود
  • تشکیل جلسات ماهیانه حضوری و یا مجازی رئیس کمیته ها با رئیس انجمن و موسسین
  • نوشتن صورت جلسه و مصوبات
  • بررسی روند اجرایی شدن مصوبات جلسات و رفع موانع احتمالی
  • تفویض مسئولیت به افراد بر اساس سمت و نوع کمیته
  • انتقال تجربه سالهای متوالی انجمن به اعضا کمیته ها و شورای اجرایی جدید.
  • ایجاد زمینه تحویل تدریجی انجمن به شورای اجرایی جدید و کارآموزی آنان در کنار موسسین قبلی

4- تغییر شرایط شورای اجرایی گذشته به دلیل فوت، انصراف و…….. و نداشتن ارتباط با اعضا گذشته به دلیل سالهایی کرونایی و….

  • ارسال فراخوان و دعوت به همکاری در شورای اجرایی با هماهنگی شهر تهران از طریق گوگل فرم
  • ارسال فراخوان و دعوت به عضویت در انجمن و یا استمرار عضویت
  • مشخص شدن داوطلبان کاندیداتوری شورای اجرایی
  • آموزش افراد داوطلب کاندیداتوری و اعضا جهت آشنایی با اهداف انجمن ها حضوری و دادن گواهی 16 ساعته با همکاری شهر تهران و منطقه 11 جهت انتخاب آگاهنه و مسئولانه آنان
  • دعوت به مصاحبه
  • مشخص شدن کاندایداها
  • اجرای انتخابات
  • مشخص شدن اعضای شورای اجرایی با ترکیب نسل جوان و افراد با تجربه
  • ارسال نامه مکتوب به دفتر ثبت اسناد جهت نشر در روزنامه
  • مشخص شدن علاقمندی افراد به کمیته ها بر اساس نیاز سنجی بعمل امده در فرم عضویت و تشکیل کمیته ها بر این اساس
  • تقدیر از اعضای شورای اجرایی دوره قبل با همکاری شهر تهران

5- تداوم فعالیت های موفق دوره های قبل

  • ایجاد هماهنگی با گروه های آموزشی دوره متوسطه
  • حضور در جلسات سرگروه های درس روان شناسی شهر تهران به دعوت سرگروه محترم روان شناسی شهر تهران جهت آشنایی با سرگروه مناطق و معرفی اهداف و برنامه مشترک انجمن و گروه آموزشی
  • حضور مداوم سرگروه روان شناسی شهر تهران در دفتر انحمن و حضور در جلسات
  • پذیرفتن سمت رئیس کمیته کتب درسی انجمن توسط سرگروه روان شناسی شهر تهران
  • رفع موانع تداوم همکاری پایدار با گروه های آمورشی از طریق استفاده از تجارب دوره های قبل
  • برنامه ریزی وبینار و همایش و دوره های متناسب با نیاز مخاطبان
  • دوره ضمن خدمت متناسب با نیاز مخاطبان با همکاری شهر تهران و معاونت محترم نیروی انسانی منطقه 11

6- اقدام به ایجاد و راه اندازی فصلنامه انجمن

  • تقاضای مکتوب انجمن در سامانه رسانه های آموزشی
  • معرفی مدیر مسئول در سامانه
  • احراز هویت و ثبت نام مدیر مسئول در سامانه
  • ارسال مدارک انجمن به صورت الکترونیکی در سامانه رسانه
  • پیگیری مداوم مدیر مسئول و ادامه فرایند ثبت فصلنامه
  • پیگیری حضوری انجمن و مدیر مسئول جهت اصلاح و تداوم کار فصلنامه

7 – اقدامات خلاقانه

مطالعه عمیق روی دارندگان مدرک روان شناسی و رشته های مشاوره که عضو و مخاطب انجمن هستند و دریافت این که مخاطبان در مقاطع کوناگون و پست های متنوع مشغول انجام وظیفه هستند و بسیاری از معلمان روان شناسی به دلیل محدود بودن ساعت روان شناسی در دوره متوسطه رشته غیر مرتبط هستند. ساختار فعلی انجمن نظر به این تنوع با نگاهی جامع گرایانه همه مخاطبان را در یک حلقه منسجم جای داده است.

اضافه نمودن کمیته گردشگری روان شناسی به سایر کمیته های دوره های قبل و تدوین تعرف شرح وظیفه و ….

7- رفع موانع طرح های پژوهشی مستقل و چاپ تولدات علمی همکاران آموزش و پرورش

8- ایجاد ارتباط رسمی با نهادها و موسسات آموزشی

نویسنده : دکتر فاطمه امام قلی وند


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *