گردشگری روان شناسی یک حوزه میان رشته ای وکاربردی است که به بررسی بین اشکال فعالیت روان شناختی: رفتار و انگیزه انسان و تجربه، تصمیم و رضایت گردشگری، به صورت اتفاقی یا برنامه ریزی شده ، به دلایل تجاری یا غیر تجاری در محیط های واقعی با دیجیتال می پردازد.
اهداف گردشگری روانشناسی
- کشف و دنبال نمودن چیزی که به زندگی معنی دهد.
- ارتقاء بهزیستی روانی، شادکامی، نوجویی،رفاه گردشگران
- تعامل با فرهنگ، محیط زیست و انرژی های موجود در مکان های گردشگری
- یادگیری مهارت های روانشناختی برای بهینه سازی تجربه گردشگری
- بررسی تاثیر رسانه های دیجیتال بر سلامت روان، امنیت و رفاه گردشگران
- درک نحوه استفاده از فناوری های دیجیتال توسط گردشگران و پیامد آن بر احساس شادکامی، اعتمادبنفس،هویت و ارزش های گردشگران
موضوعات گردشگری روانشناسی
موضوعات گردشگری روان شناسی
- بررسی رفتار، انگیزه، تجربه و رضایت گردشگران در محیط های واقعی یا دیجیتال مانند وبسایت ها، اپلیکشن ها، شبکه های اجتماعی و واقعیت مجازی گردشگران
- شناسایی نقاط قوت و ضعف های محصولات و خدمات گردشگری دیجیتال و راهکارهای آن.
- نمونه های موفق دستیاران مجازی در گردشگری
- دستیار مجازی هوش مصنوعی در گردشگری
- رسانه های دیجیتال و بهزیستی روانی انسان
- آینده پژوهی رسانه های دیجیتال
- تجربه سایر کشورها در گردشگری روان شناسی دیجیتال
گردشگری درون
- انواع تله ها و بیرون آمدن از آن ها درسفر
- انواع تیپ های شخصیتی در سفر
- آدمای سمی در سفر
- گره ها در سفر
- درمان در سفر
- شادکامی یا احساس شادکامی در سفر
نویسنده : دکتر فاطمه امام قلی وند
دیدگاهتان را بنویسید