گردشگری روان شناسی چیست؟

روانشناسی گردشگری چیست؟

گردشگری روان شناسی یک حوزه میان ­رشته­ ای وکاربردی است که به بررسی بین اشکال فعالیت روان شناختی:  رفتار و انگیزه انسان و تجربه، تصمیم و رضایت گردشگری، به صورت اتفاقی یا برنامه ­ریزی شده ، به دلایل تجاری یا غیر تجاری در محیط­ های واقعی با دیجیتال می ­پردازد. 

اهداف گردشگری روانشناسی

  • کشف و دنبال نمودن چیزی که به زندگی معنی دهد.
  • ارتقاء بهزیستی روانی، شادکامی، نوجویی،رفاه گردشگران
  • تعامل با فرهنگ، محیط زیست و انرژی­ های موجود در مکان ­های گردشگری
  • یادگیری مهارت های روان­شناختی برای بهینه ­سازی تجربه گردشگری
  • بررسی تاثیر رسانه­ های دیجیتال بر سلامت روان، امنیت و رفاه گردشگران
  • درک نحوه استفاده از فناوری­ های دیجیتال توسط گردشگران و پیامد آن بر احساس شادکامی، اعتمادبنفس،هویت و ارزش های گردشگران

موضوعات گردشگری روانشناسی

موضوعات گردشگری روان شناسی

  • بررسی رفتار، انگیزه، تجربه و رضایت گردشگران در محیط ­های واقعی یا دیجیتال مانند وب­سایت ­ها، اپلیکشن ­ها، شبکه ­های اجتماعی و واقعیت مجازی گردشگران
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف ­های محصولات و خدمات گردشگری دیجیتال  و راهکارهای آن.
  • نمونه ­های موفق دستیاران مجازی در گردشگری
  • دستیار مجازی هوش مصنوعی در گردشگری
  • رسانه ­های دیجیتال و بهزیستی روانی انسان
  • آینده پژوهی رسانه ­های دیجیتال
  • تجربه سایر کشورها در گردشگری روان شناسی دیجیتال

گردشگری درون

  • انواع تله ­ها و بیرون آمدن از آن­ ها درسفر
  • انواع تیپ ­های شخصیتی در سفر
  • آدمای سمی در سفر
  • گره­ ها در سفر
  • درمان در سفر
  • شادکامی یا احساس شادکامی در سفر  

نویسنده : دکتر فاطمه امام قلی وند


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *